11/03/2017

Ook dit jaar heeft de Lionsclub Nuenen onder hun bekende motto “We Serve” zich van zijn beste kant laten zien tijdens NL Doet, de landelijke vrijwilligersactie van het Oranje Fonds.
Op zaterdag 11 maart hebben ruim 15 Lionsleden hun handen flink uit de mouwen gestoken om de vrijwilligers van de Weverkeshof te helpen hun kinderboerderij weer "zomerklaar" te maken. Want er moet jaarlijks heel wat gebeuren voordat kinderen en hun (groot) ouders weer met veel plezier en in een schone en veilige omgeving kunnen genieten van alles wat de kinderboerderij aan de Nuenense bevolking (en mensen uit de nabije omstreken) te bieden heeft.
Na per klus te zijn ingedeeld gingen de Lionsleden voortvarend aan de slag met gereedschap en schoonmaakmiddelen van de kinderboerderij. Er werd er naar hartenlust geruimd, geklust en geboend om de sporen uit te wissen, die de winter had achtergelaten. Mede dankzij onverwacht grote steun van de weergoden zagen de dakgoten, bruggetjes, zandbak, ramen, meubelen, beelden, de bordjes met omschrijvingen en uitleg, toegangspoort én het interieur van de stallen er al snel een heel stuk beter uit.
Rond 13.00 uur werd er een heerlijke lunch verzorgd door de kinderboerderij en samen met hun gebruikelijk aanwezige vrijwilligers, zaten ca. 25 voldane mensen samen aan de dis. Daarbij aangenaam verrast door een Lionscollega, die achter de schermen voor heerlijke soep met toebehoren had gezorgd.
Rond 4 uur ‘s middags hebben de toen nog aanwezige werkers de dag onder het genot van een trappistje geëvalueerd en afgesloten; in de wetenschap dat hun NL Doet bijdrage door de Weverkeshof zeer is gewaardeerd.