29/05/2016

Acht jaar geleden startte Hockey club Nuenen, in samenwerking met de KNHB, LG hockey: hockey voor kinderen (vanaf 8 jaar) met een lichamelijke beperking. Dankzij een donatie van Lionsclub Nuenen kan LG hockey weer een héél seizoen vooruit! Op zaterdag 28 mei overhandigde president Ed Hessing – zelf een echte hockeyfan – een cheque ter waarde van € 600,00 aan de leden van LG Hockey.

Lionsclub Nuenen draagt LG hockey een warm hart toe. Dat sport belangrijk is voor kinderen is algemeen bekend; plezier, persoonlijke voldoening, het bevorderen van de gezondheid en de sociale aspecten spelen hierin een grote rol. Voor kinderen met een beperking is sporten zo mogelijk nog belangrijker; het vergroot het zelfvertrouwen en bevordert de zelfstandigheid. Reden voor onze club om het LG hockeyteam een donatie aan te bieden. De bijdrage voorziet in een seizoen lang zaalhuur voor zaalhockey training, lunches, een uitstapje en enkele clubactiviteiten.