26/06/2016

Op 19 mei 2016 opende Jongerenhuiskamer De Soos haar deuren op een nieuwe locatie: de Dorpswerkplaats in Nuenen. Reden voor een feestje, een tuinfeest, welteverstaan. Lionsclub Nuenen was er te gast. Voor ons hét moment om de opbrengst van de wijkproeverij te overhandigen aan de jongerenhuiskamer voor jongeren met een beperking. Ed had de eer om een cheque ter waarde van maar liefst € 1.250,00 te overhandigen aan Diana Verheijden (coördinator) en Martinelle Vesters (Soos-lid). Dit was de opbrengst van de wijnproeverij die we in september 2015 organiseerden in Van Eyck Wijnkelders in Helmond.

De Soos is een jongerenhuiskamer voor mensen vanaf 16 jaar met een verstandelijke beperking. Hier worden elke donderdagavond activiteiten georganiseerd voor, door en met de deelnemers, met hulp van zestien vaste vrijwilligers en een aantal stagiairs. De Soos gebruikte onze donatie voor de aanschaf van een nieuwe koelkast, een opbergkast, diverse spelletjes en materialen. En er is nog geld over om volgend jaar een leuke activiteit te organiseren voor de jongeren en de vrijwilligers! Diana: “Wij zijn heel dankbaar voor deze donatie.” Dat uitte ze door op haar beurt een cadeautje te geven aan Lionsclub Nuenen: een ‘nieuw huisje’ met afbeeldingen van de Dorpswerkplaats, een groepsfoto van de deelnemers van De Soos, zonnebloemen en vrolijke stickers.

Na de formaliteiten was het tijd voor ontspanning. We kijken terug op een heerlijk feestje, met mooi weer, enthousiaste vrijwilligers, lekkere hapjes en drankjes en vrolijke muziek. Het was een heerlijk feestje, met mooi weer, enthousiaste vrijwilligers, lekkere hapjes en drankjes en vrolijke muziek.