06/11/2016

Op vrijdag 4 november 2016 organiseerde Lions Club Nuenen weer haar jaarlijkse wijnproeverij in samenwerking met Van Eyck Wijnkelders uit Helmond. De opbrengst van deze proeverij gaat naar Inloophuis De Eik, een ontmoetingsplek voor kankerpatiënten, hun vrienden en familie. Het inloophuis staat open voor een moment van rust, een gesprek bij een kopje koffie, of een gesprek met lotgenoten.

In de Raadszaal in het Klooster proefden meer dan 100 deelnemers heerlijke Franse, Italiaanse en Spaanse wijnen. En aan de hand van de concepten smaakgehalte, mondgevoel en smaaktype werd stilgestaan bij hoe wijnen en spijzen het beste gecombineerd kunnen worden. Na deze workshop werd er volop wijn besteld om de eigen wijnvoorraad aan te vullen en tegelijkertijd het goede doel te steunen. Aan het eind van de wijnproeverij werd de wijnbar geopend waar de geproefde wijnen werden geschonken voorzien van een heerlijk hapje.

De opbrengst van de wijnproeverij zal door Inloophuis De Eik worden gebruikt voor een luisterend oor, informatie en allerlei activiteiten in een warme en gastvrije sfeer.