27/09/2015

Op zaterdag 26 september 2015 organiseerde Lions Club Nuenen weer een wijnproeverij in Van Eyck Wijnkelders in Helmond. De opbrengst van deze proeverij gaat naar De Soos, een jongerenhuiskamer voor mensen vanaf 17 jaar met een verstandelijke beperking. Hier worden elke donderdagavond activiteiten georganiseerd voor, door en met de deelnemers, met hulp van zestien vaste vrijwilligers en een aantal stagiairs.

In twee sessies proefden bijna 80 Lions en hun partners en relaties heerlijke Italiaanse en Spaanse wijnen, aangevuld met enkele begeleidende hapjes van I Fratelli. Ook was er een verrassende workshop ‘versterkte wijnen’. Enthousiast werd geproefd, gespuwd, beoordeeld, geluisterd en gelukkig ook besteld! Een mooie manier om de wijnvoorraad aan te vullen en om het goede doel te steunen. Als klap op de vuurpijl werd er tijdens beide sessies een mooie magnumfles Italiaanse rode wijn geveild, een ‘Double Magnum Cantina San Donaci Anticaia Riseerva, Salice Salentino I.G.P.’ De magnums leverden samen een mooi extra bedrag van 375 euro op. Met de totale opbrengst van de proeverij gaat Lions Club Nuenen een activiteit organiseren voor de vrijwilligers, de jongeren en wellicht ook hun ouders.