01/06/2016

Op zondag 26 juni bundelen een aantal Lionsclubs uit de regio Eindhoven hun (spier)krachten. Op die dag wordt er namelijk een fietstocht georganiseerd voor het goede doel, te weten Spieren voor Spieren. Deze organisatie maakt zich hard voor de ongeveer 20.000 kinderen in Nederland met een spierziekte en wil alle spierziekten bij kinderen de wereld uithelpen. Zij doet dit door structureel onderzoek naar spierziekten te financieren. De fietstocht van ruim 40 kilometer wordt georganiseerd door de Lionsclub Nuenen, in samenwerking met de Lionsclubs Eindhoven Wodancella, Eindhoven Host, Eindhoven Den Elzent en Best Oirschot.

Van knooppunt naar knooppunt

De fietstocht start om tussen 12.00 en 13.00 uur bij Nune Ville, Berg 24 in Nuenen. De deelnemers kunnen zich daar vanaf 11.30 uur melden voor het afhalen van de routebeschrijving en andere benodigdheden. De prachtig uitgestippelde tocht voert de fietsers door de gemeenten Nuenen (start en finish), Best en Eindhoven en gaat van knooppunt naar knooppunt. Onderweg zijn er een vijftal posten ingericht voor een hapje of een drankje. Deze posten zullen bemand worden door de leden van de verschillende Lions Clubs.

Smakelijke afsluiting

De fietsers finishen naar verwachting tussen 16.00 en 17.00 uur in Nuenen. Deelnemers kunnen vanaf 17.00 uur in de tuin van Nune Ville aanschuiven bij een gezellige BBQ met Gipsy Jazz van de Feigeli Prisor Band! De avond eindigt rond 21.00 uur. De kosten van deelname aan de fietstocht bedragen € 17,50 (inclusief BBQ, exclusief drankjes bij de BBQ). Tijdens de BBQ worden er loten verkocht voor de loterij. De opbrengst wordt gedoneerd aan Spieren voor Spieren.

Ook meedoen, een leuke dag beleven en bijdragen aan een betere toekomst voor kinderen met een spierziekte? Meld u dan voor 22 juni 2016 aan per e-mail: fietstocht@lionsnuen.nl.