05/10/2015

Op zondag 4 oktober 2015 was het zover. Op die prachtige, zonovergoten dag namen de vrijwilligers van de Walburg Tuinen een cheque ter waarde van € 4.500,00 in ontvangst voor de vervanging van hun oude tuingereedschap.

Die cheque werd de vrijwilligers aangeboden door Lionsclub Nuenen en Lionsclub Eindhoven Wodancella. De twee Lionsclubs hadden de handen ineen geslagen en tijdens de haringparty op 19 juni in Nuenen een mooi bedrag ingezameld voor goede doelen.

Na een korte toespraak en het symbolisch tonen van een oude en nieuwe zaag, werd de cheque overhandigd door mevrouw Marjolijn America van Lionsclub Nuenen en de heer Gerrit van Poppel van Lionsclub Eindhoven Wodancella. De beheerders van de Walburg Tuinen, heer Hay Bedaux en mevrouw Jacqueline Bedaux-Nas,  waren ontzettend blij met het flinke bedrag. “Een prachtig bedrag dat we zeer goed kunnen gebruiken voor nieuw gereedschap dat we heel hard nodig hebben”, aldus het echtpaar Bedaux.

Ter afsluiting van de middag maakten enkele Lions-leden vol bewondering een  wandeling door de schitterend aangelegde tuinen.  “Ongelofelijk, wat een vakmanschap en liefde voor deze tuinen” zo viel te beluisteren. Waarna de Lions-leden elkaar al snel beloofden om nog eens terug te komen om te bezien of deze tuinkunstenaars zichzelf met nieuw gereedschap nog zouden kunnen overtreffen.

Op de foto v.l.n.r.: Gerrit van Poppel, Jacqueline Bedaux-Nas, Hay Bedaux en Marjolijn America