12/03/2018

Ook dit jaar stak Lionsclub Nuenen zijn handen weer flink uit de mouwen voor NLdoet: de grootste vrijwilligersactie van Nederland, die jaarlijks wordt georganiseerd door Het Oranje Fonds in samenwerking met duizenden organisaties in het land. Dit evenement past uitstekend bij de servicegedachte van de Lionsclub en daarom waren ongeveer 15 Lions op 10 maart 2018 -evenals vorig jaar overigens - druk in de weer bij Dorpsboerderij Weverkeshof.

De speeltoestellen in de Weverkeshof, waarvan Lionsclub Nuenen een paar jaar geleden de aanschaf nog mede sponsorde, konden wel een poetsbeurt gebruiken. Het zand bij de toestellen moet jaarlijks worden bijgevuld en ook dat was een mooie klus voor het klusteam; ook was het een leuke uitdaging om de vele losse takken en andere sporen van de februaristormen op te ruimen. Dat zien werken, doet werken, bleek toen een jong gezin spontaan begon mee te helpen. Moeder ging poetsen, vader ging kruien. Het zoontje speelde rustig verder of nam plaats in een kruiwagen voor een leuke rit van de container naar zijn moeder bij de speeltoestellen.

Welbestede dag

Rond het middaguur stond in de huiskamer een heerlijke lunch klaar, met een schaal vol ‘appeltjes van oranje’, een cadeautje van de LEVgroep. En liones Karin (van het Boordhuis) bracht ook nog een heerlijke pan eigengemaakte, verse soep. Daarna werden met nieuwe energie en versterking van nog een paar Lions ook de laatste klussen nog geklaard, om vervolgens te genieten van een welverdiend drankje op het overdekte terras. Het was mede dankzij het goede weer een welbestede dag met een activiteit die door de Weverkershof zeer gewaardeerd werd.