Traditiegetrouw verzorgde Van Eyck Wijnkelders uit Helmond de proeverij. Bij binnenkomst was er een aperitief, waarna al snel alle bijna 100 gasten aan tafel aanschoven voor het echte werk: een korte workshop om even de kennis op te frissen en daarna het proeven van witte en rode wijnen, met daarbij natuurlijk de nodige uitleg. 

Behalve voor de gezelligheid en de smaak, was de wijnproeverij natuurlijk ook dit jaar weer georganiseerd voor een goed doel. Deze keer was dat Stichting Hartekind. Anneke von Heyden wist ons haarfijn uit te leggen waarom deze stichting zo belangrijk is voor kinderen met een hartafwijking. Een prettig idee dat van iedere bestelling een deel van de opbrengst naar dit goede doel gaat. Hetzelfde gold overigens voor de drankjes die na afloop in de wijnbar geschonken werden. Er is driftig afgenomen - en ingenomen. De netto-opbrengst van deze avond maken we binnenkort bekend.

Over Stichting Hartekind
Dagelijks worden er in Nederland 4 kinderen geboren met een hartafwijking. Dagelijks krijgen  3 kinderen een openhartoperatie om te kunnen overleven en helaas overlijdt er in Nederland nog elke 2 dagen een kind aan de gevolgen van een hartafwijking. Stichting Hartekind wil  de overlevingskansen en dagelijkse kwaliteit van leven van deze hartekinderen verbeteren, zodat ze gewoon kind kunnen zijn, met als motto: 'Kind zijn, hart nodig!'