12/12/2016

Afgelopen weekend is de jaarlijkse verkoop van worstenbroodjes door Lions Club Nuenen weer gestart bij Intratuin Nuenen. Lions Club Nuenen steunt dit jaar met de opbrengst de WensAmbulance

Intratuin Nuenen biedt Lions Club Nuenen al jaren de mogelijkheid om tijdens de weken voor kerst de worstenbroodjes in haar winkel te verkopen. De eerste worstenbroodjes zijn volgens traditie overhandigd aan het goede doel. Ook vrijwilligers van de WensAmbulance hielpen mee met de verkoop. Er zijn afgelopen weekend al ruim 1800 worstenbroodjes verkocht. Veel bezoekers van Intratuin namen – naast de kerstinkopen – ook een of meerdere zakjes mee en sponsorden daarmee de WensAmbulance.

WensAmbulance Brabant zet zich in om mensen die terminaal ziek zijn een waardig afscheid laten nemen van het leven. Wie niet of nauwelijks meer kan lopen of zitten, wordt – met professionele vrijwilligers en comfortabele brancards – vervoerd naar die ene speciale plek vol herinneringen of naar een plek gewoon passend bij een mooi afscheid. De wensvrager bepaalt zelf waar hij of zij naartoe wil. Voorbeelden van eerdere wensreizen zijn een bezoek aan een 93 jarige zus, een 50-jarig dienstjubileum van een vriend, afscheid op een camping waar men al jaren kwam, naar de uitvaart van een kleinkind. Op de website http://www.wensambulancebrabant.nl/ zijn vele aansprekende voorbeelden van wensreizen te vinden.

Net als vorig jaar zijn de worstenbroodjes afkomstig van de Nuenense bakker De Vocht. Een zakje worstenbroodjes kost 10 euro. Daarvan gaat bijna de helft naar het goede doel. Ook op zaterdag 17 en zondag 18 december komt u de enthousiaste vrijwilligers van Lions Club Nuenen en de WensAmbulance weer tegen bij Intratuin Nuenen en kunt u nog worstenbroodjes kopen.